ကြ်န္ေတာ္ ငယ္စဥ္က မံုရြာျမိဳ႔မွာေနစဥ္ ... မက္သဒစ္ခရစ္ယာန္ေက်ာင္း၀င္းအတြင္းမွာ ေနထိုင္ပါတယ္။ လမ္းတစ္ဖက္မွာေတာ့ ရိုမင္ကက္သလစ္ေက်ာင္း၀င္းက အိမ္ေျခမ်ားစြာရွိပါတယ္။ သူတို႔ကို မံုရြာျမိဳ႔သားမ်ားက ဘုရင္ဂ်ီဘာသာ၀င္လို႔ ေခၚၾကေတာ့ .. ကြ်န္ေတာ္တို႔က ခရစ္ယန္ဘာသာ၀င္၊ သူတို႔က ဘုရင္ဂ်ီဘာသာ၀င္ .. မတူညီတဲ့ဘာသာ၂ခုပဲလို႔ ခံယူထားပါတယ္။ အဆက္အဆံလည္း မရွိၾကေပမဲ့ ခရစ္စမတ္အခ်ိန္ၾကေတာ့ သူတို႔လည္း ခရစ္စမတ္ပြဲလုပ္ၾကတယ္။ သီခ်င္းေတြကလည္း တူေနေတာ့ .. ေၾသာ္ .. ဒီဘာသာႏွစ္ခုက ခပ္ဆင္ဆင္ပါလား... လို႔ေတြးမိတယ္။ မိဘမ်ားကလည္း ဘုရားခ်င္း အတူတူပဲဆိုတာ ... မေျပာတာလား၊ ရွင္းမျပႏိုင္တာလား .. မသိေတာ့ပါဘူး။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ သူတို႔လဲ ခမည္းေတာ္၊ သားေတာ္၊ သန္႔ရွင္းေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္ သံုးပါးတစ္ဆူ ဘုရားကိုပဲ ကိုးကြယ္ၾကတာ အသက္အရြယ္ေရာက္မွ သိရေတာ့တယ္။ ..
အခုအခ်ိန္အထိ မံုရြာသားမ်ားက ဘုရင္ဂ်ီလုိ႔ေခၚတဲ့ ရိုမင္ကက္သလစ္မ်ားနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ပရိုစတက္တင့္ (ဘက္ပတစ္) မ်ား သိပ္ရင္းႏွီးမႈမရွိလွပါဘူး။ တခ်ိဳ႔ ရိုမင္ကက္သလစ္က ပရိုတက္စတင့္ေျပာင္းလာတဲ့လူေတြ အထူးသျဖင့္ အေမရိကားေရာက္ ဖိလစ္ပင္းလူမ်ိဳးေတြ .. လည္း သံုးပါးတစ္ဆူ ဘုရားအတူတူ ျဖစ္တယ္ ဆိုတာကို မေျပာပဲ .. ရိုမင္ကက္သလစ္ေတြရဲ့ မလြတ္လပ္မႈ၊ ရုပ္ထုမ်ားျပားမႈေတြကို .. ေ၀ဖန္ေျပာဆိုၾကတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ပါေစ .. ခရစ္ယာန္ဘာသာရဲ့ အရင္းအျမစ္ဟာ ဂ်ဴးလူမ်ိဳးျဖစ္ျပီး၊ ခရစ္ယာန္ဘာသာ မူလပထမဟာ ရိုမင္ကက္သလစ္ေတြျဖစ္တယ္ဆိုတာ .. ကြ်န္ေတာ္တို႔ လက္ခံရမွာပါ။
မာတင္လူသာက ရိုမင္ကက္သလစ္ ၾကိဳးနီစနစ္ေၾကာင့္ မဖြယ္မရာေတြေၾကာင့္ ေတာ္လွန္ေရး တရပ္ျဖစ္ပြားျပီး .. ဥေရာပမွာ စစ္ေတြျဖစ္၊ .. ေနာက္ဆံုး ပရိုတက္စတင့္ဘာသာ ျဖစ္လာျပီး .. ဘုန္ၾကီးလည္း မိန္မယူလို႔ရတဲ့ ခရစ္ယာန္ (ေရွးတုန္းက ယဇ္ပေရာဟိတ္ေတြလို) ျဖစ္လာၾကတယ္။ ရိုမင္ကက္သလစ္ေတြလည္း သူတို႔စည္းမ်ဥ္းေတြကို .. အာဏာသိပ္မသံုးပဲ ေလွ်ာ့ခ်လိုက္ေတာ့တယ္။
ကမၻာ့လူမႈ၊သမိုင္းပညာရွင္ေတြကပါ ... ရိုမင္ကက္သလစ္ နဲ႔ ပရိတက္စတင့္ ၂ခုစလံုးကို ခရစ္ယာန္မ်ားလို႔ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ့ ကိုယ္ပိုင္အျမင္အရလည္း လက္ခံပါတယ္။
ဒီေတာ့ ျမန္မာ့ ခရစ္ယာန္သမိုင္းကို ပရိုတက္စတင့္ေတြ ေရးတာပဲ ဖတ္ေနရတဲ့ ကြ်န္ေတာ့အဖို႔ ျမန္မာျပည္ေရာက္တဲ့ ပထမဆံုးေသာ ခရစ္ယာန္ ဘုန္းၾကီးဟာ ဆရာၾကီးယုဒႆန္ျဖစ္တယ္။ ပထမဦးဆံုးေသာ ခရစ္ယာန္ျဖစ္လာတာ ဦးေနာျဖစ္တယ္၊ ျမန္မာျပည္ ခရစ္ယာန္ဘာသာ ၁၈၁၃ မွာ ေရာက္လာတာ အႏွစ္၂၀၀ ျပည့္ေတာ့မယ္ .. .. ဆိုတဲ့ အျမင္ရွိပါတယ္။ သမိုင္းကို နည္းနည္းပါးပါး ဖတ္ၾကည့္ေတာ့ .. ေတာ္ေတာ္လြဲေနတယ္။
တကယ္ေတာ့ ဗမာစာေပေလ့လာသူတိုင္း ... နတ္ရွင္ေနာင္နဲ႔ ဓါတုကလွ်ာ ရတု၊ကဗ်ာေတြကို မဖတ္ဖူးေတာင္ ၾကားဖူးမွာပါ။ နတ္ရွင္ေနာင္ ေတာင္ငူဘုရင္ျဖစ္စဥ္မွာ ေပၚတူဂီ ငဇင္ကာ ဆိုတဲ့ ဒီဗရစ္တိုဟာ သံလွ်င္ကို ဘုရင္ခံအျဖစ္ ၁၅၉၉ မွာ ခန္႔အပ္ျခင္းခံခဲ့ရပါတယ္။ ရိုမင္ကက္သလစ္ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ား နဲ႔ ဘုရားေက်ာင္းမ်ား သံလွ်င္နယ္မွာ မစ္ရွင္စတင္ခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္း အေနာက္ဖက္လြန္မင္းက နတ္ရွင္ေနာင္ရဲ့ ေတာင္ငူကို သိမ္းပိုက္ျပီးတဲ့ေနာက္ .. နန္းက်ဘုရင္ နတ္ရွင္ေနာင္တေယာက္ ဒီဘရစ္တိုရွိရာ သံလွ်င္မွာ သြားေရာက္ခိုလႈံရင္း ဆက္လက္ပုန္ကန္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီဗရစ္တို နဲ႔ နတ္ရွင္ေနာင္တို႔ ေတာ္ေတာ္ရင္းႏွီးမႈ ရခဲ့ျပီးပါတယ္။ဒီေနာက္မွာ နတ္ရွင္ေနာင္ကို ရိုမင္ကက္သလစ္ဘာသာအျဖစ္ ဘုန္းေတာ္ၾကီးတစ္ပါးအားျဖင့္ ဗတၱိဇံမဂၤလာ ေပးခဲ့ပါတယ္။ ၁၆၁၃ မွာ သံလွ်င္ကို အေနာက္ဖက္လြန္မင္း အျပင္းအထန္ တိုက္ခိုက္သိမ္းယူျပီးေနာက္ ဒီဗရစ္တိုကို ကြပ္မ်က္ခဲ့ပါတယ္။ အေနာက္ဖက္လြန္မင္းရဲ့ ညီအစ္ကိုတစ္၀မ္းကြဲေတာ္သူ နတ္ရွင္ေနာင္ကိုေတာ့ သစၥာခံရင္ လြတ္ျငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ေပးဖို႔ ကမ္းလွမ္းပါတယ္။ နတ္ရွင္္ေနာင္က ရိုမင္ကက္သလစ္ခရစ္ယာန္ျဖစ္သြားျပီဆိုေတာ့ သစၥာခံ၊ဘာသာစြန္႔မလုပ္ႏိုင္ပဲ မာတုရအျဖစ္ ကြပ္မ်က္ျခင္းကိုပဲ ခံယူသြားပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္ကို ခရစ္ယာန္ဘာသာ ေရာက္ရွိတာ ၁၅၉၉ ခုႏွစ္ (လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္၄၁၀) ကပဲ၊ ပထမဆံုးေသာ လူသိရွင္ၾကား ခရစ္ယာန္ျဖစ္လာသူကေတာ့ နတ္ရွင္ေနာင္ .. လို႔ ေျပာရပါမယ္။
ျမန္မာစြယ္စံုက်မ္းအတြဲ အတြဲ၆ စာမ်က္ႏွာ ၁၃၅
သံလွ်င္ပ်က္လွ်င္ ဗိုလ္မႈး ငစကၤာႏွင့္ နတ္သွ်င္ေနာင္ကို လက္ရဖမ္းမိသည္။ ထို႔ေနာက္ ဓမၼရာဇာမင္းက ငစကၤာအား - "ငါ အၾကိမ္ၾကိမ္ စာေပးမွာထားသည္။ ငါ့ရန္သူကို အပ္ရမည္ ဆိုသည္ကို မေပးအပ္ပဲေနသည္မွာ ယခုငါ့လက္သို႔ေရာက္ျပီ။ အသနားခံ၍ ေတာင္းပန္လွ်င္ ခ်မ္းသာေပးမည္ဟု" မိန္႔ေတာ္မူေလသည္။ ေပၚတူဂီဗိုလ္မႈးကလည္း "ကြ်ႏ္ုပ္တြင္ အျပစ္မရွိသည္ကို အဘယ့္ေၾကာင့္ ေတာင္းပန္ရမည္နည္း။ အရွင္မင္းၾကီး၏ ရန္သူျဖစ္ခဲ့လွ်င္ ခပ္သိမ္းေသာသူအေပါင္းတို႔၏ ရန္သူျဖစ္ရအံ့ေတာ့ေလာ။ ကြ်ႏ္ုပ္အား မိတ္ဖြဲလာလွ်င္ ကြ်ႏ္ုပ္၏ မိတ္ေဆြခင္ပြန္းျဖစ္သည္။ မိတ္ေဆြခင္ပြန္းကို အမွန္ မခြ်တ္မယြင္း စြမ္းေဆာင္ရမည္ျဖစ္၍ စြမ္းေဆာင္ေပးသည့္ ဓမၼတာအတိုင္း တေန႔ေမြးလွ်င္ တေန႔ေသရျမဲျဖစ္သည္။ ယခု အရွင္မင္းၾကီးလက္သို႔ ေရာက္၍ ျပဳလိုရာ ျပဳႏိုင္မည္ပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။ သို႔ရာတြင္ ကြ်ႏ္ုပ္ႏွင့္ ေတာင္ငူမင္းမွာ ေသလွ်င္ေသခ်င္း ၊ ရွင္လွ်င္ ရွင္ခ်င္း၊ သစၥာဂတိၾကီးစြာရွိသည္။ ေသလွ်င္လည္း အတူ၊ ရွင္လွ်င္လည္း အတူျဖစ္လိုသည္" စသျဖင့္ မတုန္မလႈပ္ ေလွ်ာက္ၾကားသည္။ (ဒီဗရစ္တို - ရႈ။) တဖန္ ေတာင္ငူမင္းကို ေမးျမန္းစစ္ေဆးျပန္လွ်င္လည္း "ငါ့အေၾကာင္းကို စစ္ေမးလွ်င္ ငါ့အေၾကာင္းကို သိျပီးပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။ ဤေပၚတူဂီအမ်ိဳးသားႏွင့္ ေပါင္းယွက္၍ တေသြးတသားတည္း ျဖစ္ရျပီးရကား၊ ေသေဘးကို ေၾကာက္သာေတာ့မည္မဟုတ္။ ဓမၼတာတမ္း ျဖစ္ျမဲ၊ပ်က္ျမဲပင္။ ငါတစ္ေယာက္တည္းသာ ျဖစ္ရ ပ်က္ရသည္မဟုတ္။ လက္သို႔ ေရာက္သည္ဟု သတ္ေသာ္လည္း ကိုယ္ကာယ အေလာင္းသာေသမည္၊ အသက္ကို စိုးပိုင္သည္မဟုတ္၊ ျပဳလိုရာ ျပဳေလ၊ ခံမည္" ဟူ၍ မိန္႔ေတာ္မူလွ်င္ ေတာင္ငူမင္းႏွင့္ ငစကၤာတို႔ကို သကၠရာဇ္ ၉၇၄ ခု တန္ခူးလျပည့္ေက်ာ္ ၃ရက္ စေနေန႔တြင္ သံလွ်င္ျမိဳ႔ ေစ်းလယ္၌ ကားၾကက္၍ ကြပ္မ်က္သည္။ သံလွ်င္တြင္ အနိစၥေရာက္ရသည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍၊ နတ္လွ်င္ေနာင္ကို သံလွ်င္ေရာက္ မင္းတရားဟူ၍ တြင္သည္။ နတ္လွ်င္ေနာင္သည္ ကြယ္လြန္သည့္အခါ၌ အသက္ ၃၅ႏွစ္ အရြယ္မွ်သာ ရွိေသးသည္။
ေဇာ္ေအာင္ (မံုရြာ)
Ref:
http://en.wikipedia.org/wiki/Natshinnaung
3 comments:
ဖတ္ၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။ ဗဟုသုတေပါ့။
ေစာက္ေခြးေကာင္ နတ္ရွင္ေနာင္က ဗုဒၵဘာသာကြ ..... ေခြးသေတာင္းစား စာေရးတဲ႕ေကာင္ ေသေသခ်ာခ်ာ ေရးပါ ။ သမုိင္းမသိဘဲ မေရးနဲ႕။ မင္းလုိေကာင္မ်ဳိးေတြရွိေနလုိ႕ မအ ေအာင္ သမုိင္းသင္ေနရတာ။ ဘယ္သူ အေၾကာင္းေရးေရး သမုိင္းေသခ်ာဖတ္ၿပီးမွ ေရးပါ။
ကိုယ့္လူကလည္း နတ္ရွင္ေနာင္ရတုေတြ ၾကားပဲၾကားဖူးတယ္ထင္တယ္ေနာ္။
ဖတ္ဖူးပံုမရဘူး။နတ္ရွင္ေနာင္က ကတ္သလစ္ခရစ္ယာန္ဆိုရင္ ဘုရားတိုင္ရတုေတြေရးပါ့မလား။
Post a Comment